X
تبلیغات
نماشا
رایتل

قدرتی به نام برق
قدرتی به نام برق 
آخرین مطالب
ذکر ایام هفته


نکاتی در تعیین مسیر خطوط هوایی توزیع




خطوط هوایی توزیع که انرژی برق را از محل مبدا به محل مصرف انتقال می دهند ، باید از مسیر مناسبی عبور کنند . در واقع ، برای اتصال دو نقطه مسیرهای مختلفی وجود دارد و باید مسیری انتخاب نمود تا نکات زیر تا حد امکان در آن رعایت شده باشد :


نکاتی در تعیین مسیر خطوط هوایی توزیع



خطوط هوایی توزیع که انرژی برق را از محل مبدا به محل مصرف انتقال می دهند ، باید از مسیر مناسبی عبور کنند . در واقع ، برای اتصال دو نقطه مسیرهای مختلفی وجود دارد و باید مسیری انتخاب نمود تا نکات زیر تا حد امکان در آن رعایت شده باشد :



1- کوتاهترین طول برای خط انتقال انرژی انتخاب شود ،

2- از ایجاد زوایای بی مورد دوری شود ،

3- از مناطق کوهستانی خیلی سخت و دامنه های با شیب تند عبور نشود ،

4- مناطق شهری و توسعه آنها در نظر گرفته شود ،

5- در عبور از مناطق نظامی ، میدان های رزمی و یا سایر مناطقی که نیروهای مسلح دولتی مستقیم یا غیر مستقیم در آن فعالیت دارند ، مسایل ایمنی رعایت شود ،

6- جاده ، راه آهن ، اتوبان ، لولۀ آب ، گاز ، نفت و کلیه موارد از این قبیل با زاویه مناسب (تا حد امکان نزدیک به 90 درجه) قطع شود تا علاوه بر جلوگیری از القای ولتاژ ، از به کار بردن پایۀ بلند دوری شود ،

7- در صورت موازی بودن خط با جاده ، راه آهن ، راه های اصلی ، اتوبان ها ، لولۀ آب ، نفت ، گاز ، خطوط تلفن و تلگراف ، حریم تأسیسات پست به خط و طول موازی کنترل شود تا القای ولتاژ ، از مقدار مجاز بیشتر نگردد .

8- دره ها ، رودخانه ها و مسیل ها در نقاط کم عرض و با زاویه مناسب (تا حد امکان نزدیک به 90 درجه) قطع شود تا در اثر سیلاب ها ، خطراتی برای خط وجود نداشته باشد .

9- به طور معمول ، خطوط هوایی توزیع ، در کنار راه ها و جاده ها احداث می شوند تا علاوه بر سهولت نصب در زمان اجرا ، سرویس و نگه داری و تعمیرات آنها به راحتی انجام پذیرد .

10- خطوط هوایی توزیع ، بیشتر از نزدیکی محل مصرف و نقاط با احتمال درخواست برق ، عبور می کنند تا به سهولت با نصب پست های توزیع هوایی متقاضیان را تغذیه نمایند .

11- احتمال توسعه بعدی در مسیر خط وجود دارد ، پس باید طرح هایی را که در آینده (در مسیر) از نظر خطوط و یا پروژه های دیگر ممکن است اجرا شود ، بررسی نمود .

12- جنس خاک ، نوع زمین ، مقاومت مکانیکی و احتمال رانش زمین مسیر خط بررسی شود .

13- در مناطق کوهستانی ، به مسألۀ ریزشی بودن کوه ها توجه شود .

14- مسیر نباید از باتلاق ها ، شالیزارها و مناطق با احتمال آبگرفتگی و مسیل های فصلی عبور کند .

15- مسیر خط نباید از مناطقی که دارای هوای آلوده بوده و باعث آلودگی زیاد مقره ها می شود ، بگذرد .

16- برای دوری کردن از وارد کردن خسارت به کشاورزان و منابع طبیعی ، سعی شود با باغات ، جنگل ها و درختان و غیره خط تلاقی کمتری داشته باشد زیرا در حریم درجه یک خط ، باید تمام ساختمان ها تخریب و درختان قطع شود .

[ سه‌شنبه 4 اسفند‌ماه سال 1388 ] [ 11:36 ب.ظ ] [ سیدمحمدصادق میرمحمدی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

سید محمد صادق میرمحمدی.مهندس برق قدرت.عضو انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران.عضو انجمن انرژی خورشیدی ایران.دارای مدرک بین المللی ماکروسافت.نویسنده ۳ مقاله چاپ شده در زمینه انرژی های نو.حوزه فعالیت در زمینه انرژی های نو و خطوط توزیع برق.طراح چراغهای led.مسلط به رایانه.طراح سایت
نظر سنجی
IS
امکانات وب

.

تعداد بازدید ها: 225358